Moedisainerite unistuste jätkuks

Estonian Fashion Festival sai 3 aastat tagasi loodud kindla eesmärgiga – pakkuda noordisaineritele platvormi, mis võimaldaks neil areneda ja publikule oma moekollektsioone näidata. Esimesed kaks aastat on Eff seda ka edukalt teinud, olles nüüdseks Lõuna-Eesti oodatuim moesündmus. Arvestades selleaastast globaalset eriolukorda ei ole Eff aga oma nõelu ja niite nurka visanud, vastupidi – ees ootavad veel suuremad ja julgemad ideed.

Peaaegu 100 moedisainerit on kahe aasta jooksul Eesti Rahva Muuseumis näidanud oma loomingut tuhandepealisele publikule. Kolm väga eriilmelist moeetendust on köitnud inimesi saalis oma unikaalsuse, kunstilisuse ja kaasaegsusega. Mood-Performance-Tants, OmaMood ja Antoniuse moeetendus on sündmused, mida tasub oodata terve aasta. Tegu on moeetendustega, mis pole kammitsetud hetketrendidest ja suurfirmade survest. Need on etendused, mis on vabad piirangutest ja raamidest – näha saab vaid puhast oskust ja kirge oma kunsti vastu.

Kuigi sotsiaalmeedia ja videojäädvustused on iga ettevõtte jaoks sama loomulik osa nagu hommikune kohv või tee, siis on meie edasine teekond sellest natuke mastaapsem ja ambitsioonikam. Estonian Fashion Festival 2020 saab olema täielikult jälgitav otseülekande vahendusel. Näitame 3 päeva jooksul kõiki 3 moeetendust, lubame kaameraid lavatagustesse ja võtame üles kõik need kaadrid selleks, et alustavatel moedisaineritel oleks nii turundusmaterjali kui ka portfooliosse täiendust.

Kõige olulisem uuendus saab aga olema Estonian Fashion Festivali YouTube kanali arendus. YouTube, järgnedes populaarsuselt Google otsingumootorile, teeb külastatavuselt silmad ette nii Facebookile kui Instagramile. 2 miljardi aktiivse kasutaja ning meie nutiseadmetega kergesti liigipääsetav meelelahutusplatvorm omab sisu kõigile – lastest vanuriteni, kassivideotest majandusanalüüsideni. Kuigi Eestis on samuti mitmeid YouTube kanaleid ja ka sadu YouTube influencereid, siis ettevõtete ja organisatsioonide poolt on maailma suurim videoplatvorm veel tahaplaanile jäetud suhtluskanal.

Effi järgnev strateegia näeb ette investeerimist just videote loomesse, mis võimaldaksid meie etendustest osavõtvatele disaineritele kaasaegset väljundit. Võimaldame disaineritel rääkida lähemalt oma loomingust, näidata ateljeede telgitaguseid, pöörata tähelepanu detailidele ning tutvustada ka ennast kui disainerit publikule ning miks mitte ka potentsiaalsele kliendile. Meie jaoks on oluline, et meie sõnastatud väärtused ja missioon pakkuda alustavatele moedisaineritele arenguplatvormi poleks vaid sõnakõlks, vaid eesmärk, mis on meie silme ees igal sammul.

Vaatamata uutele suundadele, läheb aasta 2020 siiski ajalukku kui üks kurvemaid aastaid. COVID-19 viirus on võtnud palju inimelusid ning sulgenud sadade tuhandete äride üksi. Kuigi kodukontorile üleminek on kasvatanud küll e-poodide käibeid, seisavad butiigid tühjadena ning suured ostukeskused nagu Galleria Vittorio Emanuele II Milanos ja Harrods Londonis on suletud. Kinni pole pandud mitte ainult butiigid, vaid Euroopa luksusbrändid nagu Chanel, Gucci ja Hermès on pidanud sulgema oma vabrikud. Armani Grupp oli üks esimene, kes soovides viiruse levikut peatada, esitles oma uut kollektsiooni veebruaris toimunud Milano Moenädala raames suletud uste taga ning sulges kõik omad ärid – Armani hotellid, restoranid ja jaekaubanduse.

Praegune eriolukord mõjutab kahjuks kõige tugevamini väikettevõtteid ja -brände. Alustavad ja väiksemad moebrändid on ohus ka e-poe platvormi olemasolul, juhul kui nad ei suuda täita tellimusi. Võimalik pole saada ka ärilaenu e-poe platvormi jätkuvaks arenguks ning palkade tasumiseks. Huvitaval kombel ongi paljud väiksemad internetipõhised ostukohad omad uksed sulgenud, kuna nad ei suuda täita tellimusi tööjõu puudumise ning tootmisprotsessi aegluse tõttu.

Eesti aga on allaandmise asemel taaskord eeskujuks. Kõigepealt loodi Garage48 poolt Hack the Crisis hackathon, mis pälvis tänu oma võimele kiirelt reageerida ning oskusele leida lahendusi tähelepanu ka ajakirjadelt Frobes ja The New Yorker. Lisaks panid Eesti ilutootjad seljad ja pead kokku ning lõid ühise sooduskoodi HOIAEESTIT, et anda ostlejatele soodustust ning hoida kohalikel ilubrändidel elu sees. Ka Eesti tuntud moedisainerid pakuvad hetkel mitmeid soodustusi, kuigi käibed on kahanenud. 

Mida toob tulevik Estonian Fashion Festivalile?

See aasta keskendub Estonian Fashion Festival kogu tiimiga sellele, et pakkuda moeetendustest osa võtvatele disaineritele samasuguseid võimalusi nagu füüsilise ürituse puhulgi. Endiselt saavad vaatajad nautida vabakutseliste disainerite ning moetudengite pikaaegse töö loomingut ja professionaalset lavastust. Disainerid saavad omakorda erakordse võimaluse esitleda oma loomingut modellide seljas koos Balmain Hair Couture soengu ja Make-Up Atelier Paris Estonia meigiga. Lisaks saavad moekunstnikud esmaklassilised fotod tervest oma kollektsioonist ning ka just nende tarbeks monteeritud videoklipid! Peale etendusi saab iga disainer Skype vahendusel tagasisidet rahvusvaheliselt ekspertide paneelilt, kes jagavad personaalselt igale disainerile parimaid nippe selleks, et igaüks  saaks täide viia oma unikaalset potensiaali!

Estonian Fashion Festival 2020 oli eelmise kontseptsiooni kohaselt 5-päevane festival, mis oleks pidanud täitma Tartu huviliste ja moeprofessionaalidega üle terve Eesti ja Baltikumi. Festivali programmi oli planeeritud lisaks 3 moeetendusele ka moeseminar, arenguprogramm ja MoeKunstiKino. Seminar ja moefilmidele keskenduv MoeKunstiKino ootab kõiki aga sügisel.

Eff 2020 toimub 10.-12. juunil veebiülekande vahendusel.

Festivali ajakava ja rohkem infot on üleval kodulehel ja Facebookis: siin