Seminar

8. juuni 2018
14.00-17.00
Eesti Rahva Muuseum,
Jakob Hurda saal

Seminar

Moealasel seminaril teemaga “Aeglane mood” arutlevad erinevate maade moedisainispetsialistid n-ö aeglase ehk jätkusuutliku moe teemal ja seda eelkõige ärilisest poolest lähtuvalt. Peamine rõhk on aeglasel moel kui ettevõtluse valdkonnal ning selle eripäradel. Kas bränd, mis keskendub ainult aeglasele moele, on võimeline tootma kiirmoega konkureerivaid tooteid edasimüüjatele? Tuuakse näiteid aeglase moe brändide hinnastamis-, turundus-, ning müügistrateegiatest ning kuidas need erinevad kiirmoe brändide strateegiatest. Kuidas mõjutab kultuur moe kujunemist, kas kiir- või aeglaseks moeks? Lisaks suunatakse pilgud ka tulevikku – milline on tehnoloogia ja selle arengu roll jätkusuutliku moe edendamisel ning milliseid võimalusi avab see omakorda aeglase moe brändidele?

Toimub

8. juuni 2018
14.00-17.00
Eesti Rahva Muuseum, Jakob Hurda saal

Kõnelejad

 

  Marina Skulskaya

Marina Skulskaya on Venemaalt pärit tunnustatud moeekspert ja moeajaloolane, kes on populaarse raamatu „Fashion. The Most Humane of All Arts“ autor. Olles samuti ka St.Peterburgi Rahvusvahelise Disainikooli moe osakonna kuraator. Kolumnisti ning stilistina on ta teinud koostööd mitmete moemajade ja ajakirjadega. Tema unikaalsed ning hinnatud loengud nii Venemaal kui ka Eestis näitavad, kuidas mood suhestub kino, kunsti, majanduse, sotsiaalsete süsteemide ning kultuuriga.

Marina Skulskaya esineb seminaril loenguga „ Kultuuripärand ja aeglane mood”, käsitledes võimalusi, kuidas pärandkulutuuri tuua aeglase moe juurde. Tänapäeva disaineritel on keeruline luua tõeliselt uusi vorme, sest paljud neist on juba leiutatud, seega suundutakse ajaloo poole ning uuritakse erinevaid ajastuid, rahvarõivaid ja traditsioonilisi tehnikaid. Ikka selleks, et luua püsiv ja efektne mood, mis kestaks kauem kui üks hooaeg.

 

 

     Marte Hentschel

Marte Hentschel on Saksamaalt pärit Sourcebooki (www.sourcebook.eu) asutaja ja tegevjuht, tekstiiltehnoloogia lektor. Läbipaistva rõivatootmise ja tarneahela ekspert ning diplomeeritud moelooja.
Tema missiooniks on luua sild jätkusuutlikkuse ja tehnoloogiliste uuenduste vahel, sest ta usub, et need valdkonnad aitavad moe- ja tekstiilitööstust edasi areneda.

Marte Hentschel esineb seminaril loenguga „Crowdsourcing, tarneahela läbipaistvus, kinnise tsükliga tootmine digitaalajastul”, milles annab ülevaate, kuidas moekaubamärgid saavad hallata tootmist, mis oleks läbipaistev. Globaalsete toorainete voogude ja mitmete tootjate ja tarnijate haldamine on keeruline, eriti väikesemahuliste moekaubamärkide puhul. Loengus käsitletatavad võimalused aitavad disaineritel jäätmeid vähendada ja suurendada ressursitõhusust, et luua jätkusuutlikke tooteid.

 

 

     Hanna Wittrock

Hanna Wittrock on doktorikraadiga sotsiaalantropoloog, tekstiilihalduse õpetaja Rootsi Tekstiilikoolis ning Lundi Ülikoolis. Tema viimane uurimisprojekt oli seotud Facebooki ja majanduse koostööga, täpsemalt ostukeskustega, mida rahastati Rootsi jaemüügi nõukogus.

EFF raames esineb Hanna Wittrok seminaril loenguga “Emotikonid ja šhopahoolikud: Facebooki ostude sotsiaalne mõõde”, milles käsitleb Facebooki ostlemisgruppide fenomeni, mis on üks tänapäeva populaarsemaid moetarbijate nähtusi. Kogukond, teadmised ja sotsiaalsed suhted mängivad olulist rolli, sest Facebooki grupid võivad olla küllaltki sõltuvust tekitavad, seetõttu on nad kaasaegse globaliseerunud tarbimisviisi peegelpildiks.

 

 

   Fiona Armstrong-                 Gibbs 

Fiona Armstrong-Gibbsil on UKst pärit, kellel on aastakümnete pikkune kogemus moetööstuses. Ta teeb koostööd selliste mõjukate brändidega nagu Jimmy Choo, Hugo Boss ja Oliver Sweeney. Aastal 2015 asutas Fiona konsultatsiooniettevõtte, mis keskendub haridus-, moe- ja jalatsitööstuse arendamisele. Aastal 2017 oli ta kaasautor raamatule „Marketing Fashion Footwear: the business of shoes”. Hetkel tegeleb Fiona 3D projektiga Shoe Bird, mis tegeleb jalanõude tootmisega kasutades selleks 3D printerit ja muid uudseid tehnoloogiaid.

Fiona Armstrong-Gibbs esineb seminaril loenguga “Vastuolud ja väljakutsed: aeglase moe müügistrateegia väljatöötamine”.

Tundub vastuoluline rääkida suuremast tarbimisest, kui kiirmood on pannud rohkem kulutama ning nõudma aina rohkem ja rohkem. Moe müümine ning tarbimine pole halb, aga me peame leidma viisi, kuidas seda teha säästvalt.

 

 

         Ragna Froda

Ragna Froda on Islandi moe-ja  tekstiilikunstnik ning disainer, kes on töötanud Pariisis, NYC-s, Berliinis ja Reykjavikis. 10 aastat on tal olnud moemärk „Path of Love”, mis tegeleb käsitööna valminud tekstiiliga ja ajatute rõivastega.  Tema kireks on innovatiivsus ning disaini tervislik tootmisprotsess.

Ragna peab seminaril loengut “Üks asi viib teiseni”, milles võtab vaatluse alla, kuidas arendada ennast disainerin ning samalajal pakkuda moetööstusele väärtust. Kuidas planeerida oma karjääri? Kas sul võivad olla ootused eduka ja täisväärtusliku eesmärgi nimel?

 

 

    Nancy Johnston

Nancy Johnston on Londonis asuva elustiili brändi ja sotsiaalettevõtte Tengri (www.tengri.co.uk) asutaja ja loominguline juht. Võimsaks kujunenud ärimudeli märksõnad on muinaspärand, käsitöö ja traditsioonid. Samuti on ta on mõjukas jõud luksuskaupade sektoris, mis hõlmab nii moodi, tekstiili kui ka interjööri, muutes oma tegevusega tarneahela süsteemi läbipaistvamaks. 

Nancy Johnston esineb seminaril loenguga „Uue pärandi rajamine – jätkusuutliku luksusbrändi teekond.“ Ta jagab oma kogemusi ning õpitunde, sh ettevõtlusstrateegiaid.

 

Kontakt

Karin Sepp
karin@lmk.ee